Målbare resultater gennem viden, bæredygtige løsninger og holdbare forandringer.

Strategi for Turn-Key Service solution

Energibranchen
Område: Strategi

August 2013 til november 2013

Resultat:

Simuleringerne viste sig at holde og gav kunden en konkurrencemæssig fordel som levede op til målene.
Udfordring:

Et større strategiprojekt blev gennemført med det formål at reducere kunders tilgang for nemmere at kunne indgå aftaler med kunden, omkring Turn-Key løsninger på vindmølleparker. Samtidigt skulle projektet sikre, at kunden internt mere effektivt og med reduceret risiko kunne indgå aftaler omkring kundekontrakter.

Der var mål for hvad der skulle opnås.

Leverancer:

Der blev udarbejdet en ”kalkulationsmaskine” som baseret på alle indgående komponenter (undtagen vind turbinerne). D.v.s Faciliteter, bygninger, C-BoB og E-BoB. Det er nu muligt at beregne servicepriser, vedligeholdelse, risici, mandtid, komponenter, inspektionstider, indgående omkostninger etc, samt opsamle erfaringstal.

Desuden blev leveret Pris strategi og nye services, Kontrakttyper for Service og vedligehold.

Implementeringsplan.

Der var høj grad af kundens personer involveret i projektet.

Arbejdsmetode:

Der blev arbejdet i mange teams parallelt.

Der blev etableret et war-room på kunde siden.

Kalkulationsmaskinen kom hurtigt i pilot-implementering for at kunne simulere på forskellige service tilbud.

OM CMC Danmark

CMC Consulting Group Denmark, er en dansk afdeling af: International Council of Management Consulting Insitutes.

Vi trækker på et korps af mere end 80 konsulenter fra 30 konsulentvirksomheder.

Til den konkrete opgave leverer vi den mest kvalificerede konsulent, og ved større opgaver det bedst kvalificerede team.

Kontaktinformation:

CMC Consulting Group ApS

Egevej 14, 3400 Hillerød.

Tlf.: +45 2325 0509

E-mail: info@cmc-cg.dk

CVR 35 21 18 02