Målbare resultater gennem viden, bæredygtige løsninger og holdbare forandringer.

Hjælp til selvhjælp – formidling af digital trafikinformation

Trafikselskaber
Område: Strategi

August 2013 til marts 2015

Resultat:

Gennem kaskademodel kan flere introduceres til internet- og mobile løsninger (besparelse på kundeservice)

Udfordring:

Overgangen til digitale og mobile løsninger indebærer et stort informations- og formidlingsbehov, som institutioner og myndigheder kan have vanskeligt ved at dække ressourcemæssigt. Målgruppen er især ældre, men også andre it-svage grupper.

Leverancer:

  • Udvikling af koncept
  • Facilitering af diverse processer, workshops og møder
  • Kontakt til interessenter og samarbejdspartnere
  • Udvikling af formidlingsmateriale

Arbejdsmetode:

Projektet er tilrettelagt som en kaskademodel, hvor institutionen udvikler lærings- og informationsmateriale, afholder indledende workshops og uddanner frivillige fra ældreklubber samt ansatte i kommuner og på biblioteker, der herefter forestår formidlingen med informationsbackup hos trafikselskabet.

OM CMC Danmark

CMC Consulting Group Denmark, er en dansk afdeling af: International Council of Management Consulting Insitutes.

Vi trækker på et korps af mere end 80 konsulenter fra 30 konsulentvirksomheder.

Til den konkrete opgave leverer vi den mest kvalificerede konsulent, og ved større opgaver det bedst kvalificerede team.

Kontaktinformation:

CMC Consulting Group ApS

Egevej 14, 3400 Hillerød.

Tlf.: +45 2325 0509

E-mail: info@cmc-cg.dk

CVR 35 21 18 02